2016. április 14., csütörtök

Horgolás - Häkeln

Számomra nagyon az egyik legfontosabb dolog, amit itt Ausztriában tanultam meg, az a horgolás, ugyanis ez az egyik kedvenc hobbimmá vált. A kellékekkel a napköziben ismerkedtem meg, mivel a gyerekek nálunk rendszeresen horgolnak és kötnek. A többség általában csak sima láncszemeket készít, de a nagyobbak között vannak, akik már nagyon ügyesen tudnak különböző mintákat, vagy pl. virágokat horgolni, és van, aki nagyon ügyesen tud kötni. Ők ezt az iskolában a Sachunterricht nevű órán tanulják, legalább is az alapokat. Aztán hogy utána ki mennyire komplex dolgokat fog tudni kötni és horgolni, az már az ezzel való további, iskolán kívüli foglalkozástól függ. Tehát az első impulzusokat a gyerekektől szereztem, majd a Youtube-on található (90%-ban angol nyelvű) videókkal képeztem tovább magam. Ha valaki megtanulja az alapokat, hogy mi pl. az egyráhajtásos pálca, hamis pálca, stb., onnantól kezdve már csak egy jó mintaleírás kell, és bármit el lehet készíteni. A Youtube-on tényleg minden fent van. A kedvenc csatornám itt.  Valamint Andreától is kaptam 2 nagyon jó gyűjteményt, egy magyar nyelvű füzetet(! :) ) és egy német nyelvű könyvet. A videók előnye nyilván az, hogy ott lépésről lépésre lehet követni a folyamatot, így elég egyszerű.
A továbbiakban az utóbbi idő termése látható :)

Andrea születésnapjára horgolt papucs - az eddigi legnagyobb vállalkozásom. :) De legalább annyi könnyítés volt, hogy azonos a cipőméretünk. :)






Anya születésnapjára készített kosárka. A minta nagyon egyszerű, az eredmény viszont annál jobb lett. :) A szegély kagylómintával díszítve.






Az 5. évfordulónkra horgoltam Marcinak egy nyuszit. :P Mellesleg ez a kedvenc sablonom (a kedvenc csatornámról), már több nyuszit is horgoltam, több méretben.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése