2016. május 28., szombat

Graz

Május 22-én, vasárnap, Marcival Grazba utaztunk. Ez volt az utolsó napja velem itt Ausztriában, 23:55-kor indult a busza vissza Ulmba. Még egyikünk sem volt Grazban, Ausztria 2. legnagyobb városában, úgyhogy ezt a programot néztük ki aznapra. Kb. 2,5 órára van Bécstől busszal.
A város egyik legjelentősebb látnivalója az Uhrturm, ezért először mi is oda mentünk. Gondoltuk fellépcsőzünk, megnézzük, aztán lejövünk, de sokkal többet rejtett a kis hegy (Schloßberg), mint gondoltuk.

Először is ez a szép park fogadott minket, ahonnan már az egész városra rá lehetett látni.

Innen már csak egy kicsi kellett az Uhrturmhoz.

A Rathaus a magasból.

Mikor felértünk, nagyon meglepődtünk, hiszen itt még korántsem volt vége. Azt hittük, hogy ha felmegyünk, a toronynál lesz egy kis kilátóhely és ennyi. De nem, ott még bőven folytatódott a nagy zöld terület, parkokkal és éttermekkel. Ezért az is megvolt, hogy hol fogunk ebédelni. :)

Az a fura épület, ami innen látható, a Kunsthaus.

Egy másik torony. :P

Steiermark (Stájerország) tartomány híres a tökmagolajáról, ezért természetesen az ebédünk (Backhendlsalat) is nyakon volt öntve egy kis tökmagolajjal. :) Az étteremből pedig tovább csodálhattuk a kilátást, egy "önkiszolgálós" Biergarten volt egyébként.

Ha valaki tehát Grazba tervez kirándulást, az Uhrturm és a Schloßberg  a nap felét, de legalább is a jelentős részét kiteszi. Amikor újra lent voltunk, megnéztük a Rathaust közelről is, ami előtt még ott állt egy óriási májusfa.

Graz belvárosa is igazi óváros, nagyon-nagyon szép. :)