2015. szeptember 28., hétfő

2 nap a Grenzenlos irodájában + az első hétvégém

Szeptember 3-án és 4-én a Grenzenlos irodába voltunk hivatalosak. A Grenzenlos a koordináló szervezetünk, aki az itteni ügyeinket intézi, programokat szervez nekünk. Az irodában megismerkedtünk a többi grenzenlosos önkéntessel. Összesen 13-an vagyunk, mindenki lány, Európa különböző országaiból, mint pl. Franciaország, Spanyolország, Finnország, Észtország, Görögország, Montenegro, a lakótársam Caro egyedül Németországból, illetve van egy másik lány Magyarországról. Mindenki nagyon-nagyon jófej, szóval nagyon jó kis csapat. Caron és rajtam kívül szinte senki sem beszél németül, csak az észt és a magyar lány nagyjából középfokon, a többiek pedig gyakorlatilag egyáltalán, így elég sokat beszéltem angolul, ami jó, mert így azt is gyakorolhatom. Két napot töltöttünk együtt, ahol megismerkedtünk egymással, nagyjából ugyanazokat a játékokat játszottuk, dolgokat beszéltük át, mint otthon az indulás előtti tréningen. Elintéztünk mindenféle kötelező dolgot is, mint a bankszámla, regisztráció és bécsi SIM-kártya vásárlása. Ezeken a napokon együtt ebédeltünk és vacsoráztunk is. Facén is csináltunk egy csoportot, ahol azóta is informáljuk egymást, ha van valami jó esemény a városban. 

Szombaton (5-én) el is mentem az észt lánnyal, Kirkével, egy nagyon vicces ingyenes edzésre. :) Az volt a neve, hogy Kangoo Power, mivel ilyen nagyon vicces cipővel ugráltunk majdnem egy egész óráig, megállás nélkül….iszonyatosan megterhelő volt, nem csak az állandó ugrálás miatt, hanem mert a  cipők legalább 2-2 kilósak voltak, így az is megnehezítette a dolgunkat…életem legdurvább edzése volt. Utána elmentünk egy fesztiválra a Hofburgnál, ahol mindenféle standok voltak. Tulajdonképpen ez egy „evős fesztivál” volt, így ott szépen megebédeltünk. Itt véletlenül össze is találkoztunk 3 másik önkéntessel a „Grenzenlos-Team”-ből /kép a bejegyzés végén/. :) Ezután sétáltunk még a városban, beültünk egy kávézó/teázóba, majd késő délután elköszöntünk, de megbeszéltük, hogy este újra találkozunk, mert a Rathaus előtt koncertvetítés volt, egy iszonyatosan nagy vásznon. Így hazajöttem megvacsorázni, kicsit szusszantam, és már mentem is vissza. A koncert nem volt nagy szám, de rossz sem volt, igazából csak jó volt a többiekkel tölteni az estét, és a Rathaus kivilágítva gyönyörű.

Vasárnap (6-án), a szülinapomon, a mentoromhoz, Monikához voltam hivatalos, így megismerhettem a gyerekeit és a férjét is.  Két kislánya van, Sofia 5, Marlene pedig 7 éves, és nagyon aranyosak. A férje, Jan, Hamburgból jött, és színész, tehát a munkán keresztül ismerkedtek meg (Monika díszlettervező). Mindketten nagyon-nagyon kedvesek, szinte már zavarba ejtően. Úgy fogadtak, mint egy régi ismerőst, nagy ölelés, puszi, stb. Az ebéd lasagne volt, és Monika még tortát is sütött nekem. A sütire megérkezett másik két szülő is a Hortból a két kislányukkal, Florával és Violával. Mind a négy gyerektől nagyon sok ajándékot kaptam, mindenfélét rajzoltak, hajtogattak nekem. :) Továbbá az volt a szülinapi ajándékom, hogy meghívtak Jan jövő heti premierjére a Volkstheaterbe, aminek nagyon örültem. :) Később közösen elmentünk a Volksstimme fesztiválra. Itt mindenféle programok voltak gyerekeknek, de mi Monika ismerősei miatt mentünk, akik aznap este felléptek. Elég hűvös lett közben az idő, így Jan és a többiek hazamentek a gyerekekkel, én pedig ott maradtam Monikával, kíváncsi voltam, milyen zenét játszanak a barátai. A számok többségét egy rendszerváltás előtt/környékén játszódó darabhoz írták, így a szövegek és az egész hangulat nagyon teátrális volt, mindig volt valamilyen átvezetés is a számok között. A zene alapjában véve punk volt, trombitával és szintetizátorral megspékelve. Szóval Monikának elég jó ízlése van, és nagyon fiatalos, meg hát egyébként is az. Inkább arra gondolok, hogy tényleg barátként tudok rá tekinteni, és nem úgy, mint egy szülőre a napköziből.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése