2015. szeptember 27., vasárnap

Bevezetés 1: Miért éppen EVS?

Csak rászántam magam, hogy végre elkezdjem írni a blogot… ami őszintén szólva eléggé nehezemre esett. J Főként azért, mert már lassan egy hónapja itt vagyok, és tudtam, hogy ezt mind be kellene pótolnom valahogy. Illetve aki tudja, hogy mennyit kellett írnom az elmúlt 1 évben, azt is tudja, hogy az írás mostanában nem a kedvenc tevékenységem. J Most pedig épp betegen ülök itthon (semmi vészes, csak megfázás), így itt a remek alkalom, hogy begépeljem az elmúlt egy hónapomat. J A blog által most már mindenki követni tudja, hogy mi történik velem, igyekszem dokumentálni a legfontosabb történéseket.  Ami nem jelenti azt, hogy innentől kezdve ne írhatna nekem bárki bármikor…csupán a „Mi történt veled mostanában?” kérdésre nem lesz ezentúl szükség, és jöhetnek a reakciók, további konkrét kérdések. J

Szeptember 1-én utaztam ki Bécsbe, hogy 10 hónapig egy EVS-projektben vehessek részt. EVS = European Voluntary Service= Európai Önkéntes Szolgálat. Idén márciusban pályáztam több bécsi szervezethez, majd áprilisban jelezték, hogy a Kindergruppe Kirikuhoz választottak ki 10 hónapra, azaz 1 tanévre, szeptember 1-től június 30-ig.  

Idén júliusban végeztem némettanár és magyar mint idegen nyelv tanára szakon. Német szakon az ember a tanulmányai során szinte kizárólag a szakszókinccsel foglalkozik, német nyelven olvas szak- és szépirodalmat, ami egy rendkívül hasznos és magas szintű teljesítmény. A nyelvtanulásban ez szokott az utolsó lépcsőfok lenni. A probléma azonban az, hogy a hétköznapokhoz szükséges szókincs feledésbe merül, vagy soha nem is sikerült igazán elsajátítani. Ezt tapasztalom én is a mindennapokban: magas szintű témákról folyékonyan tudok beszélni, de ha a gyerekekkel csinálunk valami kreatívat, pl. origamizunk, barkácsolunk, vagy arról beszélünk, hogy mit kellene főzni, csak nyökögök, mert nem ismerem a szavakat. Többek között azért sem, mert soha sem volt ezekre szükségem. De most itt a lehetőség, hogy a mindennapokban szépen magamba szippantsam a hiányzó tudást. J

Tehát az EVS-sel a célom első sorban a német nyelvtudásom olyan magas szintre emelése, amennyire csak lehetséges. Aki ismer, az tudja, hogy maximalista vagyok, és enélkül nem is tudnám magam igazán jónak nevezni a szakmámban….különösen, mivel további külföldi (svédországi) terveink vannak, elengedhetetlennek tartom - nem anyanyelvi beszélőként-, hogy ne töltsek el hosszabb időt egy célnyelvi országban, ami az én esetemben Ausztria lett.


És ekkor jöhet a kérdés, hogy „De miért éppen EVS, és mi ez egyáltalán? Miért nem „rendes” munkát kerestél?”. Mivel némettanár szakon végeztem, azt hiszem, nem lett volna egyszerű szakmába illő munkát találnom német nyelvterületen. Esetleg a másik szakommal, a magyar mint idegen nyelvvel, de épp hogy a lehető legkevesebbet szeretnék itt magyarul beszélni, másrészt szerintem amúgy sem olyan könnyű MID tanárként külföldön elhelyezkedni, tapasztalat nélkül. Ami miatt tehát igazán jó nekem az EVS, hogy gyerekekkel foglalkozhatok, így szakmai tapasztalatnak is elkönyvelhetem. De mivel középiskolai tanárként végeztem, és itt alsó tagozatos gyerekekkel töltöm a napjaimat, a szakmai tapasztalatom bővítése lenne a legmegfelelőbb meghatározása az itteni tevékenységemnek. És amiért még különösen jó az EVS, hogy gyakorlatilag semmire nincsen gondom. Hogy mire is gondolok, és hogy hol is vagyok és mit is csinálok pontosan, azt a következő bejegyzésben foglalom össze. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése